het Verhaal dat Verrast Beeld dat Past


Bedrijfsbijziendheid. Dat is een kwaal waar makers van beleidsdocumenten, brochures en persberichten aan lijden. Zij gaan er zonder meer van uit dat lezers het belang van een boodschap zullen inzien en begrijpen waar een bedrijf voor staat. Ten onrechte. De helft van de lezers slaat om of klikt weg als de introductie te saai is of onduidelijk. Wie daarna niet snel ter zake komt is de andere helft van zijn lezers ook kwijt.

Dat kan beter. Met een verhaal dat de lezer naar binnen trekt, en daarna direct context biedt. Een verhaal dat boeit. Interesse? Info@TekstEtcetera.nl

meer...


Nieuws

TekstEtcetera werkt aan een boek over Lean Six Sigma met pakkende metaforen en zonder jargon.
Opdracht: PlusDelta.

Over TekstEtcetera

Na 15 jaar in dienst van de betrouwbaarste krant van Nederland, heb ik, Michiel van Nieuwstadt, in 2011 besloten een bureau op te richten dat teksten schrijft voor bedrijven en andere opdrachtgevers waaronder NRC Handelsblad, mijn vorige werkgever. Daarnaast werk ik op eigen kracht aan enkele journalistieke projecten. Omdat ik meer wil dan schrijven alleen kies ik daarnaast voor het leraarschap.

Mijn ervaring en werkwijze garanderen dat uw verhaal de aandacht krijgt die het verdient. Interesse? Mail Info@TekstEtcetera.nl

  • Brochures etcetera

    Een prettig leesbaar stuk begint vaak met een mooi beeld of een spannende anekdote. Alsof je een verhaal vertelt aan een vriend of kennis. Daarna moet een stuk snel en sprankelend ter zake komen. Om dat goed te doen is een vak apart.

  • Meer Nieuws..

    ...TeksEtcetera werkt aan een boek over talentontwikkeling. Hoe leert een kind het beste? Wat heeft de wetenschap jonge kinderen te bieden. En wat valt er te leren van beroemde (sport) instituten. Kijk eens op www.cracksenkanjers.nl.

    App Store..

    Wilt u publiceren in de App Store? Bezoek de website www.appenzo.nl